Sporządzenie aktu zgonu
Sporządzenie aktu zgonu
Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
Akt zgonu sporządzany jest na podstawie karty zgonu oraz protokołu dokumentującego zgłoszenie zgonu podpisanego przez osobę uprawnioną do zgłoszenia zgonu.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu.
Właściwość miejscowa
Zgon należy zgłosić w USC właściwym dla miejsca zgonu, przedkładając kartę zgonu wydaną przez lekarza.
Efekt załatwienia sprawy
Sporządzenie aktu zgonu oraz wydanie 1 egz. odpisu skróconego aktu zgonu osobie zgłaszającej zgon.
Akt zgonu sporządzany jest na podstawie karty zgonu oraz protokołu dokumentującego zgłoszenie zgonu podpisanego przez osobę uprawnioną do zgłoszenia zgonu.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu.
Właściwość miejscowa
Zgon należy zgłosić w USC właściwym dla miejsca zgonu, przedkładając kartę zgonu wydaną przez lekarza.
Efekt załatwienia sprawy
Sporządzenie aktu zgonu oraz wydanie 1 egz. odpisu skróconego aktu zgonu osobie zgłaszającej zgon.