Unia Europejska

Logotypue1.jpg

Projekt nr FEPW.05.01-IP.01-0001/24 pn. ,,Pisa – Narew - szlak aktywnej turystyki wodnej”

 

#FunduszeEuropejskie

Projekt jest realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027; Priorytet FEPW.05 Zrównoważona turystyka, Działanie FEPW.05.01 Zrównoważona turystyka na terytorium 3 województw z makroregionu Polski Wschodniej: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego

Partnerem Wiodącym w projekcie będzie Województwo Podlaskie.

Partnerzy Regionalni: Województwo Warmińsko – Mazurskie, Województwo Mazowieckie

Inwestycje stanowiące przedmiot projektu zlokalizowane będą na terenie 18 jednostek samorządu terytorialnego (Partnerzy Lokalni):

  • miasto na prawach powiatu: Miasto Ostrołęka,
  • gminy miejsko-wiejskie: Gmina Choroszcz, Gmina Łapy, Gmina Suraż, Gmina Tykocin, Gmina Nowogród i Gmina Pisz,
  • gminy wiejskie: Gmina Dobrzyniewo Duże, Gmina Juchnowiec Kościelny, Gmina Turośń Kościelna, Gmina Wyszki, Gmina Narew, Gmina Narewka, Gmina Kolno, Gmina Łomża, Gmina Wizna, Gmina Zbójna i Gmina Trzcianne.

 

Projekt obejmuje realizację następujących elementów:

  1. Modernizacja lub budowa obiektów lub przestrzeni stanowiących element zintegrowanego produktu turystycznego – powstanie ogólnodostępna infrastruktura turystyczna, obejmująca miejsca przyjazne kajakarzom, miejsca obsługi kamperów oraz miejsca rekreacyjno-wypoczynkowe i miejsca kąpielowo-plażowe, do których dostęp będą miały osoby korzystające ze szlaku turystycznego.
  2. Modernizacja lub budowa infrastruktury ułatwiającej dostęp do obiektów lub przestrzeni stanowiących element produktu turystycznego (uwzględnione zostały potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami; przewidziano wykonanie dla szlaku turystycznego systemu oznakowania, co przyczyni się do podniesienia bezpieczeństwa turystów; przewidziano koszty uporządkowania wewnętrznych układów komunikacyjnych w bezpośrednim otoczeniu atrakcji turystycznych.
  3. Działania z zakresu digitalizacji oferty szlaku i przystosowania do działania w warunkach kryzysu (resillience) – projekt przewiduje korzystanie z technologii cyfrowych, które umożliwią informowanie turystów o produkcie turystycznym i usprawnią marketing produktu. Digitalizacja oferty szlaku pozwoli na sprawne wprowadzenie oferty na rynek i na zwiększenie jej odporności na sytuacje kryzysowe.
  4. Przygotowanie spójnej Strategii zarządzania i rozwoju produktu turystycznego oraz działań niezbędnych do jej wdrożenia – realizacja projektu obejmuje zadania związane z opracowaniem szeregu dokumentów, które umożliwią wdrożenie przez Partnerów projektu wspólnego, spójnego produktu turystycznego: Kompleksowej Strategii Zarządzania i Rozwoju Produktu Turystycznego, Systemu oznakowania szlaku, Koncepcji Systemu Informacji Kajakowej, Strategii sieciowania i komercjalizacji produktu turystycznego.
  5. Stworzenie narzędzi do współpracy w ramach wdrożenia produktu turystycznego i jego utrzymania – przedsięwzięcie zakłada podjęcie działań z zakresu budowania sieci współpracy: stworzenie narzędzi do współpracy w ramach wdrożenia produktu turystycznego, opracowanie pakietów ofert, jednolitych standardów obsługi turystów, systemu certyfikacji).
  6. Działania informacyjne, konsultacyjne, promocyjne oraz edukacyjne w zakresie wykorzystania produktu turystycznego – zaplanowano przeprowadzenie Kompleksowej Kampanii Informacyjno-Promocyjnej, która obejmie przeprowadzenie działań promocyjnych dotyczących produktu turystycznego (kampania promocyjna) oraz przeprowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych w zakresie wykorzystania produktu turystycznego (kampania informacyjno-edukacyjna).

 

Projekt jest skierowany do następujących grup docelowych:

  • osoby młode (w grupach wiekowych 20-29 – 30-44 lat),
  • osoby w średnim wieku i millenialsi (30-44 lata), a także osoby z pokolenia X,
  • młode rodziny z dziećmi, ale także rodziny wielopokoleniowe z dziećmi i  dziadkami,
  • klient budżetowy lub średniozamożny.

Celem głównym projektu jest stworzenie spójnego zintegrowanego produktu turystycznego Pisa–Narew, wykorzystującego zasoby przyrodniczo-krajobrazowe i wielokulturowe dziedzictwo regionu, w celu poprawy sytuacji społeczno-gospodarczej lokalnych społeczności w korytarzu szlaków.

 

Efektem realizacji projektu będzie powstanie produktu turystycznego Pisa–Narew, na który złożą się: zagospodarowanie szlaków wodnych o długości ok. 351,5 km oraz aktywizacja społeczno-gospodarcza na poziomie lokalnym, co przyczyni się do powstania regionalnej marki turystycznej bazującej na szlakach wodnych. Przedsięwzięcie pozwoli na rozszerzenie i zróżnicowanie oferty turystycznej regionu, poprzez rozwój turystyki zrównoważonej, wykorzystującej „miękką” mobilność, opartej na lokalnym dziedzictwie kulturowym i naturalnym obszarów położonych wzdłuż szlaków wodnych.

 

Wykaz wskaźników produktu:

  • Liczba obiektów kulturalnych i turystycznych objętych wsparciem – wartość docelowa - 18 szt.;
  • Długość utworzonych szlaków turystycznych – wartość docelowa - 351,5 km;
  • Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – wartość docelowa - 128 szt.;
  • Liczba przeprowadzonych kompleksowych kampanii informacyjno-edukacyjnych oraz promocyjnych - wartość docelowa – 2szt.;
  • Liczba zorganizowanych spotkań informacyjno-edukacyjnych dla mieszkańców i przedsiębiorców – wartość docelowa – 39 szt.;
  • Liczba powstałych Miejsc Przyjaznych Kajakarzom (MPK) – wartość docelowa – 27 szt.;
  • Liczba powstałych Miejsc Obsługi Kamperów (MOK) – wartość docelowa – 2 szt.;
  • Liczba opracowanych Strategii zarządzania i rozwoju produktu turystycznego – wartość docelowa – 1 szt.;

 

Wykaz wskaźników rezultatu:

  • Liczba osób odwiedzających obiekty kulturalne i turystyczne objęte wsparciem – wartość docelowa 2029 rok – 25 1407 odwiedzający/rok;
  • Liczba uczestników spotkań informacyjno-edukacyjnych – wartość docelowa 2029 rok - 499 os.,
  • Liczba pozyskanych listów intencyjnych od przedsiębiorstw w sprawie świadczenia usług w ramach produktu turystycznego - wartość docelowa – 18 szt.;
  • Liczba przedsiębiorstw, które nie później niż w rok po zakończeniu realizacji projektu zrealizują inwestycje własne w celu świadczenia usług w ramach produktu turystycznego - wartość docelowa – 9 szt.;
  • Roczna liczba turystów korzystających ze szklaków kajakowych - wartość docelowa – 13 734 osoby;
  • Roczna liczba turystów obsłużonych w Miejscach Obsługi Kamperów – wartość docelowa – 200 osoby.

 

Okres realizacji projektu: 20 listopada 2023 r. - 31 grudnia 2028 r.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 152 119 077,47 PLN

Wartość wydatków kwalifikowalnych: 151 526 538,14 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej): 128 797 557,41 PL

#

Wartość całkowita: 2.188.218,59 zł
Dofinasowanie PROW 2014-2020: 2.169.451,45 zł

Efekty:
1. Zbiorowe systemy zaopatrzenia w wodę [km]: 1038
2. Systemy kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych [km]: 0,045
3. Ujęcia wody [szt.]: 1
4. Stacje uzdatniania wody [szt.]: 1

 

Tablica 120 x 80cm x 3szt poprawka.jpg

 

- Tablica informacyjna 072024.jpg

 logotyp ue.jpg

Projekt nr WND-RPPD.05.04.02-20-0013/23 pn. „Poprawa jakości powietrza w BOF poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w budynkach użyteczności publicznej” realizowany na podstawie Umowy o dofinansowanie nr UDA-RPPD.05.04.02-20-0013/23-00 zawartej w dniu 22.09.2023 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

 

Lider:

Stowarzyszenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego

Partnerzy projektu:

Miasto Białystok, 

Gmina Choroszcz, 

Gmina Czarna Białostocka, 

Gmina Dobrzyniewo Duże, 

Gmina Juchnowiec Kościelny, 

Gmina Łapy,

Gmina Supraśl, 

Gmina Turośń Kościelna.

 

Cel projektu:

Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez montaż OZE na budynkach użyteczności publicznej w BOF.

 

Okres realizacji projektu:

30.10.2019 r. – 31.12.2023 r.

 

Krótki opis projektu:

Projekt będzie obejmował zamontowanie na/w 31 budynkach instalacji opartych na odnawialnych źródłach energii, m.in. ogniw fotowoltaicznych oraz pompy ciepła na terenie 8 gmin z Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego. Efektami realizacji projektu będzie m.in. zmniejszenie ilości zużytej energii ze źródeł konwencjonalnych, ograniczenie emisji do powietrza nie tylko gazów cieplarnianych takich jak CO2, ale także tzw. współtowarzyszących zanieczyszczeń, takich jak pyły, dwutlenek siarki, tlenki azotu, czyli zanieczyszczeń, które bezpośrednio i pośrednio wpływają na zdrowie mieszkańców BOF. Realizacja projektu wpłynie na poprawę jakości środowiska, w szczególności jakości powietrza. Rozwiązania te przyczynią się również do stabilności energetycznej gmin BOF. Instalacje OZE spowodują częściowe uniezależnienie od źródeł konwencjonalnych.

 

Koszty realizacji projektu:

Ogółem: 6 959 694,20 PLN

Kwalifikowalne: 6 862 166,94 PLN

Dofinansowanie: 5 832 841,81 PLN

 

Koszty w podziale na Partnerów:

Stowarzyszenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego

Ogółem: 101 742,00 PLN

Kwalifikowalne: 101 742,00PLN

Dofinansowanie: 86 480,70 PLN

Miasto Białystok

Ogółem: 3 034 390,41 PLN

Kwalifikowalne: 3 027 603,77 PLN

Dofinansowanie: 2 573 463,18 PLN

Gmina Choroszcz

Ogółem: 344 201,62 PLN

Kwalifikowalne: 321 814,52 PLN

Dofinansowanie: 273 542,34 PLN

Gmina Czarna Białostocka

Ogółem: 724 738,22 PLN

Kwalifikowalne: 719 900,00 PLN

Dofinansowanie: 611 914,99 PLN

Gmina Dobrzyniewo Duże

Ogółem: 517 058,95 PLN

Kwalifikowalne: 517 058,95 PLN

Dofinansowanie: 439 500,09 PLN

Gmina Juchnowiec Kościelny 

Ogółem: 339 668,81 PLN

Kwalifikowalne: 276 153,51 PLN

Dofinansowanie: 234 730,47 PLN

Gmina Łapy

Ogółem: 430 377,00 PLN

Kwalifikowalne: 430 377,00 PLN

Dofinansowanie: 365 820,45 PLN

Gmina Supraśl

Ogółem: 1 283 930,00 PLN

Kwalifikowalne: 1 283 930,00 PLN

Dofinansowanie: 1 091 340,49 PLN

Gmina Turośń Kościelna

Ogółem: 183 587,19 PLN

Kwalifikowalne: 183 587,19 PLN

Dofinansowanie: 156 049,10 PLN

 

Budynki użyteczności publicznej, które zostaną wyposażone w odnawialne źródła energii w ramach projektu:

  • Urząd Miejski w Białymstoku przy ul. Bitwy Białostockiej 2/2;
  • Przedszkole Samorządowe nr 81 przy ul. Brzoskwiniowej 8 w Białystoku;
  • Przedszkole Samorządowe nr 82 przy ul. Zbigniewa Herberta 63 w Białystoku;
  • Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego Nr 3 przy ul. Pietrasze 29 w Białystoku;
  • Szkoła Podstawowa nr 47 przy ul. Palmowej 28 w Białystoku;
  • Szkoła Podstawowa nr 21 przy ul. Polowej 7/1 w Białystoku;
  • Szkoła Podstawowa nr 52 przy ul. Dojlidy Górne 48 w Białystoku;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 przy ul. Magnoliowej 13 w Białystoku;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 przy ul. Pułaskiego 25 w Białystoku;
  • V Liceum Ogólnokształcące przy ul. Miodowej 5 w Białystoku;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 przy ul. Strażackiej 25 w Białystoku;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 przy ul. Porzeczkowej 11 w Białystoku;
  • Świetlica wiejska w Izbiszczach w Gminie Choroszcz;
  • Świetlica wiejska w Konowałach w Gminie Choroszcz;
  • Świetlica wiejska w Pańkach w Gminie Choroszcz;
  • Świetlica wiejska w Zaczerlanach w Gminie Choroszcz;
  • Szkoła Podstawowa przy ul. Szkolnej 1 w Czarnej Wsi Kościelnej w Gminie Czarna Białostocka;
  • Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. B. Prusa 1 w Czarnej Białostockiej;
  • Przedszkole "Kraina Marzeń" przy ul. Torowa 26 w Czarnej Białostockiej;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny przy ul. Białostockiej 5 w Fastach w Gminie Dobrzyniewo Duże;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny przy ul. Szkolnej 14 w Dobrzyniewie Dużym;
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny przy ul. Pogodnej 107 w Nowym Aleksandrowie w Gminie Dobrzyniewo Duże;
  • Stacja uzdatniania wody w Juchnowcu Kościelnym;
  • Urząd Gminy w Juchnowcu Kościelnym;
  • Szkoła Podstawowa im. Hugona Kołłątaja w Uhowie w Gminie Łapy;
  • Przedszkole Samorządowego nr 2 przy ul. Cmentarnej 23 w Łapach;
  • Urząd Miejski w Supraślu przy ul. J. Piłsudskiego 58;
  • Szkoła Podstawowa w Supraślu przy ul. J. Piłsudskiego 1;
  • Przedszkole Samorządowe przy ul. Leszczynowej 14/1 w Grabówce w Gminie Supraśl;
  • Świetlica wiejska w Turośni Kościelnej;
  • Szkoła Podstawowa w Turośni Dolnej.

Remont zabytkowego budynku Dworku Myśliwskiego w Turośni Kościelnej

Eko-gmina Turośń Kościelna - granty na odnawialne źródła energii

Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Turośń Kościelna

Termomodernizacja świetlicy wiejskiej w Iwanówce

Termomodernizacja świetlicy wiejskiej w Chodorach

Termomodernizacja świetlicy wiejskiej w Borowskich Ciborach

Termomodernizacja świetlicy wiejskiej w Borowskich Michałach

Unia Europejska

Powrót na początek strony