Zameldowanie drogą administracyjną
Osoba nie posiadająca tytułu prawnego do lokalu w którym mieszka, chcąca się zameldować na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące musi uzyskać decyzję administracyjną. Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, ustaleniach organów Policji, wizji lokalnych, itp. Po zakończeniu postępowania zostanie wydana stosowna decyzja.
Kogo dotyczy:
Osoby fizycznej
Czas realizacji:
Do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
Wymagane dokumenty:
- Podanie o zameldowanie oraz wyjaśnieniem dlaczego właściciel nie dokonał potwierdzenia pobytu.
• Wypełniony druk zameldowania.
• Dowód osobisty lub paszport.
Opłaty:
Nie podlega opłacie.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. (Dz. U. z U. z 2022 r. poz. 2070).
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa:
Urząd Stanu Cywilnego w Turośni Kościelnej
- Białostocka 5
18-106 Turośń Kościelna
Telefon: 85 7158005
Godziny pracy: poniedziałek - piątek 7.30-15.30