Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
Organy prowadzące rejestr PESEL, rejestry mieszkańców na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, są obowiązane wydać zaświadczenie zawierające odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - www.epuap.gov.pl
Kogo dotyczy:
Mieszkańców zainteresowanych uzyskaniem zaświadczenia.
Czas realizacji:
Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Wymagane dokumenty:
- wniosek,
- dokument tożsamości.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia: 17 zł
Opłata skarbowa do złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 zł
Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, dzieciom, rodzicom, rodzeństwu, dziadkom i wnukom.
Opłata za wydanie wielojęzycznego formularza z ewidencji ludności: 17 zł
Dodatkowe informacje:
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł. wnosi się na rachunek bankowy - Urzędu Gminy Turośń Kościelna lub kartą płatniczą w siedzibie Urzędu w następujących sytuacjach:
- za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa z dopiskiem „opłata od pełnomocnictwa",
- za wydanie zaświadczenia z dopiskiem "zaświadczenie".
Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłat.
Opłatę za wydanie wielojęzycznego formularza w wysokości 17 zł wnosi się na rachunek bankowy - Urzędu Gminy Turośń Kościelna 17 8074 0003 0130 0202 2000 0010,
Bank Spółdzielczy Juchnowiec Górny Oddział Turośń Kościelna
lub kartą płatniczą w siedzibie Urzędu z dopiskiem: "opłata za wydanie formularza wielojęzycznego z ewidencji ludności" (opłata obowiązkowa - brak zwolnień).
Opłaty za wydanie wielojęzycznego formularza można dokonać na miejscu kartą płatniczą w siedzibie Urzędu.
Tryb odwoławczy:
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku, za pośrednictwem Wójta Gminy Turośń Kościelna w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 , poz. 1781 )
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2019 r. , poz. 860 )
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U. z 2015 r. , poz. 1984 z późn. zm.)
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa:
Urząd Stanu Cywilnego w Turośni Kościelnej
- Białostocka 5
18-106 Turośń Kościelna
Telefon: 85 7158005
Godziny pracy: poniedziałek - piątek 7.30-15.30