Rejestr danych kontaktowych
Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje
na przykład o:
• dokumentach gotowych do odbioru,
• rozpatrzeniu złożonych wniosków,
• potrzebie uzupełnienia dokumentów.
Podanie swoich danych kontaktowych w jednym miejscu spowoduje, że administracja publiczna będzie miała dostęp do aktualnych danych, które pozwalają na szybki i skuteczny kontakt.
RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących osoby zgłaszającej dane.
Dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.
Dane kontaktowe w każdej chwili można zmienić albo usunąć. Do RDK można przekazać numer telefonu i adres e-mail lub tylko jedną z powyższych danych.
Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby.
Kogo dotyczy:
Osoby fizyczne, które:
• mają numer PESEL,
• są osobami pełnoletnimi.
Czas realizacji:
- jeśli wpisuje się lub zmienia dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem,
• jeśli usuwa się dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostaje się żadnego kodu potwierdzającego).
Wymagane dokumenty: - wypełniony i podpisany wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych. Wniosek można również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK, np. przy składaniu wniosku o dowód osobisty,
- dowód osobisty lub paszport,
- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie – jeśli potwierdza się dane w RDK przy urzędniku. Na dany nośnik otrzymuje się SMS-a lub e-mail z kodami
do potwierdzenia danych.
Opłaty:
Usługa jest bezpłatna.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz. U. z 2019 r. , poz. 2467 )
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa:
Urząd Stanu Cywilnego w Turośni Kościelnej
- Białostocka 5
18-106 Turośń Kościelna
Telefon: 85 7158005
Godziny pracy: poniedziałek - piątek 7.30-15.30